Marknad

Norrköpings näringsliv, kommun och invånare behöver ett lag med slagkraft i HockeyAllsvenskan. Du får gärna vara med oss på vår resa
Vita Hästen är en samlingspunkt för företag i Östergötland som vill bygga affärsrelationer. Varje dag bidrar vi till att relationerna stärks mellan våra partners.
Varje partnerskap är unikt och vi ser till att alla företag blir vinnare genom unika lösningar kring affärsnätverk, exponeringslösningar och skräddarsydda möjligheter för just ert företag.
Vi utgår alltid från dina affärsmål och kryddar med kul hockey i Himmelstalundshallen.
Som partner till Vita Hästen blir du starkt förknippad med ett av Norrköpings starkaste varumärken som har mycket lojala kunder, både B2B och B2C.
Varmt väkomna att kontakta
Ett av Östergötlands starkaste idrottsvarumärken
Vita Hästen tilldrar sig stort intresse i Östergötland, bland Norrköpingsbor och i hockeysverige. Klubben är känd för att ha ett oerhört drag kring match och stor supporterskara.
- Norrköpings Tidningar (NT) har egen avdelning för Vita Hästen på sin hemsida
- Vita Hästen spelar i HockeyAllsvenskan och följs därför av riksmedia, Aftonbladet, Expressen och liknande
- Regional media följer löpande Vita Hästen i Folkbladet, NT24, i tidningarnas krönikor m.m.
- En sökning på Vita Hästen ger ca 62 000 nyhetsartiklar online
- Cmore visar Vita Hästens matcher live. Cmores tittarsiffror är inte officiella men det handlar om mycket stora mängder tittare som exponeras för Vita Hästens partners under en säsong.
- Beroende på kvalserie visas matcher live även i TV12 och Aftonbladets Sportbladet
- Vita Hästen har ca 12 000 följare på Facebook
- Under våren 2019 nådde Vita Hästens Facebook ca 56 000 unika personer varje månad.
- Vita Hästen har en egen playkanal
- Hemsidan besöks ca 300 000 gånger under ett år
- Vita Hästen strävar efter att ha 100 000 besökare på hemmamatcher
Stark position i Hockeysverige
- Ca 137 000 personer såg Vita Hästen på hemma eller bortamatch under grundserien
- Vita Hästen har seriens 4:e flest sålda säsongskort, endast slaget av AIK, Leksand och Björklöven
- 18 % av de som följer Vita Hästen i sociala medier går också på match
- Vita Hästen har de två senaste åren legat i topp i antal gjorda mål i powerplay
- Intresset för Vita Hästen ökar starkt och klubben har omnämts i 150 % fler artiklar lokalt och regionalt under 2019 jämfört med 2018.
- Vita Hästen har en stor barn och ungdomsverksamhet och är flitigt engagerad i lokalsamhället och CSR
Visste du att HockeyAllsvenskan har ca 50 % av SHLs publiksiffror?
Om Hockey och HockeyAllsvenskan
Intresse
- 39% av Sveriges befolkning över 15 år är intresserade av Hockey (Fotboll 46%, Friidrott 33% och Längdskidåkning 28%)
- 29% av Sveriges befolkning över 15 år är intresserade av HockeyAllsvenskan (SHL 38% och Fotbollsallsvenskan 37%
Publik
- Tredje populäraste ligan för arenabesökare, ca 1,2 miljoner årligen (SHL 2,3 milj och Fotbollsallsvenskan 2,1 milj)
TV
- Fjärde populäraste liga som TV-sportsrättighet bland svenska folket (SHL, Fotbollsallsvenskan, Premier League är större) Klart före NHL, Serie A, La Liga, Bundesliga, Ligue 1, Superettan, Speedway, Handboll och Innebandy i tittarsiffror på TV
Radio
- Sveriges Radio sänder de flesta matcherna
Eponeringsmöjligheter
Vita Hästen erbjuder 100-tals exponeringsmöjligheter, bland annat
- LED-skärmar i arenan
- Matchdresser
- Sargexponering
- I samband med affärsnätverk
- På isen
- Vid event
- Namnge arenan