Exponering

Ett av Östergötlands starkaste idrottsvarumärken
Vita Hästen tilldrar sig stort intresse i Östergötland, bland Norrköpingsbor och i hockeysverige. Klubben är känd för att ha ett oerhört drag kring match och stor supporterskara.
- Norrköpings Tidningar (NT) har egen avdelning för Vita Hästen på sin hemsida
- Vita Hästen spelar i HockeyAllsvenskan och följs därför av riksmedia, Aftonbladet, Expressen och liknande
- Regional media följer löpande Vita Hästen i Folkbladet, NT24, i tidningarnas krönikor m.m.
- En sökning på Vita Hästen ger ca 62 000 nyhetsartiklar online
- Cmore visar Vita Hästens matcher live. Cmores tittarsiffror är inte officiella men det handlar om mycket stora mängder tittare som exponeras för Vita Hästens partners under en säsong.
- Beroende på kvalserie visas matcher live även i TV12 och Aftonbladets Sportbladet
- Vita Hästen har ca 12 000 följare på Facebook
- Under våren 2019 nådde Vita Hästens Facebook ca 56 000 unika personer varje månad.
- Vita Hästen har en egen playkanal
- Hemsidan besöks ca 300 000 gånger under ett år
- Vita Hästen strävar efter att ha 100 000 besökare på hemmamatcher
Stark position i Hockeysverige
- Ca 137 000 personer såg Vita Hästen på hemma eller bortamatch under grundserien
- Vita Hästen har seriens 4:e flest sålda säsongskort, endast slaget av AIK, Leksand och Björklöven
- 18 % av de som följer Vita Hästen i sociala medier går också på match
- Vita Hästen har de två senaste åren legat i topp i antal gjorda mål i powerplay
- Intresset för Vita Hästen ökar starkt och klubben har omnämts i 150 % fler artiklar lokalt och regionalt under 2019 jämfört med 2018.
- Vita Hästen har en stor barn och ungdomsverksamhet och är flitigt engagerad i lokalsamhället och CSR
Visste du att HockeyAllsvenskan har ca 50 % av SHLs publiksiffror?
Om Hockey och HockeyAllsvenskan
Intresse
- 39% av Sveriges befolkning över 15 år är intresserade av Hockey (Fotboll 46%, Friidrott 33% och Längdskidåkning 28%)
- 29% av Sveriges befolkning över 15 år är intresserade av HockeyAllsvenskan (SHL 38% och Fotbollsallsvenskan 37%
Publik
- Tredje populäraste ligan för arenabesökare, ca 1,2 miljoner årligen (SHL 2,3 milj och Fotbollsallsvenskan 2,1 milj)
TV
- Fjärde populäraste liga som TV-sportsrättighet bland svenska folket (SHL, Fotbollsallsvenskan, Premier League är större) Klart före NHL, Serie A, La Liga, Bundesliga, Ligue 1, Superettan, Speedway, Handboll och Innebandy i tittarsiffror på TV
Radio
- Sveriges Radio sänder de flesta matcherna
Eponeringsmöjligheter
Vita Hästen erbjuder 100-tals exponeringsmöjligheter, bland annat
- LED-skärmar i arenan
- Matchdresser
- Sargexponering
- I samband med affärsnätverk
- På isen
- Vid event
- Namnge arenan
Kontakt kring exponering